Op zaterdag 12 april 2025 is het weer Record Store Day!
Afgelopen editie was, ook mede dankzij het toegenomen aantal toffe lokale releases, de meest succesvolle tot dusver. Zie ook de RSD Deck als Wrap up van RSD 2024.
Hieronder even alle info voor het aanleveren van RSD 2025 titels op een rijtje:
Een RSD-titel voor 2025 graag aanmelden bij zowel RSD NL (via Herwin en Esther) als bij je distributeur.
- Gebruik voor het aanmelden van de titel(s) bijgesloten template. Let bij het invullen op het juiste gebruik van hoofd en kleine letters, schrijfwijze etc.
- Verzoek vanuit zowel de platenzaken als de consument om zo volledig mogelijk te zijn met de omschrijving van de release; waarom is deze bijzonder etc.
- Bij elke RSD-release in ieder geval een 2D albumcover in .jpg of .png formaat (min. 1080 x 1080 px. – in ieder geval in een 1:1 verhouding) met in de bestandsnaam naam artiest + titel bijsluiten
- Indien mogelijk héél graag ook een 3D variant van de hoes met zelfde specs
- Nieuw: na het aanmelden van een exclusieve RSD-release ontvang je – net als alle platenzaken – een internationale Code of Conduct (gedragscode) ter ondertekening
Deze CoC wordt al jaren gebruikt in de US en UK, maar geldt nu ook voor alle andere deelnemende landen en is puur een formaliteit.
Deadline voor het aanmelden van RSD-titels voor de Benelux is uiterlijk maandag 20 januari 2025
Deadline voor het aanmelden van RSD-titels buiten de Benelux is vrijdag 15 november 2024, dit loopt niet via RSD NL
RSD Marketing & meer
- We hebben RSD exclusive stickers voor op het artwork, zie bijlage.
Deze stickers liggen op voorraad bij Record Industry voor gratis gebruik, laat het hen / ons vooral even weten!
Ook als je niet bij RI perst en graag een ander type bestand wilt ontvangen, kun je mailen naar Herwin. - Neem vooral (en hoe eerder hoe beter) contact met ons op om even te overleggen over dingen als oplage, productie, promotie, instores en meer!
Record Store Day is alleen mogelijk dankzij de steun van onze partners van de NVER en de NVPI. Als lid van de NVPI betaal je dan ook geen marketingbijdrage voor deelname aan het grootste eendaagse muziekevenement ter wereld.
Meer weten? Laat het ons weten!
Klik hier voor alle bijlagen
Groetjes,
Team RSD