Hef je glas, want dit jaar is biermerk Leffe de nieuwe hoofdsponsor van Record Store Day Nederland!
De internationale feestdag van de platenzaak vindt dit jaar plaats op zaterdag 21 april 2018.
Leffe is ’s werelds bekendste Belgische abdijbier. Volgens Sjors van Drie, Sr. Brand Manager van Leffe, is de samenwerking een hele goeie match: “Leffe bier staat voor genieten en de tijd nemen voor mooie momenten. Niet voor niets hebben we daar in onze meest recente campagne al een parallel getrokken met het luisteren naar vinyl. De samenwerking met Record Store Day is daarin een logisch vervolg.”
Projectmanager Esther Vollebregt van Stichting Record Store Day is enthousiast over de nieuwe hoofdsponsor: “Record Store Day is in negen jaar uitgegroeid van een leuk initiatief voor een aantal platenzaken tot een dag die voor de meeste van de honderd deelnemende winkels inmiddels belangrijker is dan kerst. Leffe als A-merk past perfect bij zowel de insteek als de uitstraling van deze dag: Samen genieten. Van zowel de muziek, als van een goed glas bier!
Over Record Store Day
De eerste Record Store Day vond plaats in Amerika op 19 april 2008. Dit jaar,
op 21 april 2018, vindt de 11e editie plaats. In Nederland wordt Record Store Day voor de 9e keer gevierd in 100 platenzaken. Inmiddels komen in meer dan 2.000 onafhankelijke platenzaken wereldwijd, ruim 3.000 artiesten en miljoenen muziekliefhebbers op één dag bij elkaar.
Hoewel er maar één Record Store Day per jaar is, zet de organisatie in Nederland zich het gehele jaar in om de onafhankelijke platenzaak onder de aandacht te brengen. Met exclusieve (Indie Only) uitgaven, dagelijks nieuws over releases, platenzaken en acties, met een wekelijkse hitlijst (de Vinyl33) en met de herintroductie van de Platenbon.
“Celebrating the culture of the indie record store, 365 days a year, including one very special Saturday.”